Hoelang is de garantie op een bankstel of fauteuil? Dit moet je weten!

Bij de aanschaf van een bankstel of fauteuil is niet alleen het design en comfort belangrijk, maar ook de garantievoorwaarden. Je wilt natuurlijk zo lang mogelijk plezier hebben van je aankoop zonder zorgen over eventuele defecten. Maar hoe lang is de garantie op een bankstel of fauteuil? Hier lees je alles over de garantievoorwaarden van Woonkamer Specialist, wat wel en niet onder de garantie valt en hoe je aanspraak kunt maken op de service.
Hoe lang is de garantie op een bankstel of fauteuil?
Een garantieperiode van 2 jaar is de standaard in de meubelbranche. Sommige meubelzaken bieden een aanvullende garantie, waarbij je vaak 5 tot 7 jaar garantie hebt. Hier wordt de bank dan vaak ook geïmpregneerd om bescherming te bieden tegen vlekken. De service wordt dan vaak door een externe partij beheerd, zoals All-in House.
Bij Woonkamer Specialist krijg je standaard 2 jaar fabrieksgarantie op je bankstel en / of fauteuil. Dit betekent dat je gedurende deze periode verzekerd bent van een deugdelijk product zonder fabricagefouten. De garantie gaat in vanaf de aankoopdatum en geldt onder bepaalde voorwaarden. Mocht er binnen zes maanden na levering een probleem ontstaan dat onder de garantie valt, dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Na deze periode betaal je €99,- voorrijkosten voor een servicebezoek.
Wat valt onder de garantie?
De garantie bij Woonkamer Specialist dekt materiaal- en fabricagefouten. Hieronder vallen bijvoorbeeld:
- Constructiefouten in het frame
- Loslatende naden of stikselproblemen
- Fabricagefouten in de bekleding
- Defecten aan bewegende delen zoals relaxmechanismen
Deze garantie zorgt ervoor dat je zonder zorgen van je bankstel of fauteuil kunt genieten. Mocht er binnen de garantieperiode een probleem optreden, dan wordt dit kosteloos gerepareerd of indien nodig vervangen.
Wat valt niet onder de garantie?
Niet alles valt onder de garantie. Er zijn enkele uitzonderingen waarbij schade niet wordt vergoed:
- Normale slijtage: Stoffen en vullingen kunnen tot 15% van hun vorm en ondersteuning verliezen bij normaal gebruik.
- Plooivorming in de bekleding.
- Pilling van de bekleding.
- Vlekken in de bekleding
- Kleurverschil met stofstalen. Stof komt altijd van een aparte rol, hierdoor kan er een kleurverschil zijn.
- Schade die ontstaat aan de vloer tijdens het gebruik van meubelen met poten.
- Gebruiksslijtage van poten.
- Verkeerd gebruik: Beschadigingen door onjuist onderhoud, overbelasting of verhuizingen vallen buiten de garantie.
- Verkleuring: Op verkleuring door lichtinval of andere externe factoren geldt een garantietermijn van maximaal 3 maanden.
- Outlet modellen: Voor afgeprijsde outletmodellen geldt geen garantie.
Hoe maak je aanspraak op de garantie?
Als je een probleem hebt met je bankstel of fauteuil en denkt dat dit onder de garantie valt, volg dan deze stappen:
- Bewijs van aankoop: Zorg dat je de factuur of het betaalbewijs bij de hand hebt.
- Beoordeel de schade: Controleer of het defect voldoet aan de garantievoorwaarden.
- Neem contact op: Stuur een e-mail naar info@woonkamerspecialist.nl of chat met onze klantenservice en beschrijf het probleem.
- Onderzoek en oplossing: Wij beoordelen je melding en bepalen de beste oplossing. Dit kan een reparatie, vervanging van een onderdeel of in uitzonderlijke gevallen een vervangend bankstel of fauteuil zijn.
Extra tips voor een langere levensduur
Wil je zo lang mogelijk genieten van je bankstel of fauteuil? Hier zijn enkele onderhoudstips:
- Regelmatig reinigen: Stofzuig je bank wekelijks en gebruik een geschikt reinigingsmiddel voor de bekleding.
- Bescherming tegen zonlicht: Voorkom verkleuring door de bank niet direct bij een raam te plaatsen.
- Niet springen of staan op de bank: Dit voorkomt vervorming en beschadiging van de constructie.
Bankstel of fauteuil met 2 jaar garantie kopen bij Woonkamer Specialist
Bij Woonkamer Specialist krijg je 2 jaar garantie op je bankstel of fauteuil, zodat je verzekerd bent van een kwaliteitsproduct. Binnen deze periode ben je gedekt tegen fabricagefouten en andere productgebreken. Normale slijtage, verkeerd gebruik en verkleuring vallen buiten de garantie. Heb je een probleem? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we je snel kunnen helpen.
Wil je meer weten over onze meubels en hoe je ze het beste kunt onderhouden? Bekijk dan onze andere blogs en blijf op de hoogte van handige tips en trends!