Verzend- en Retourbeleid

Bij Woonkamer Specialist streven we ernaar om onze klanten de best mogelijke ervaring te bieden bij het kopen van onze producten. We begrijpen dat er momenten kunnen zijn waarop een product moet worden geretourneerd of waarbij er vragen zijn over verzending. Daarom hebben we dit verzend- en retourbeleid opgesteld om transparantie, gemak en tevredenheid te waarborgen voor al onze klanten.

Door het plaatsen van een bestelling bij Woonkamer Specialist stemt de klant in met de voorwaarden van dit verzend- en retourbeleid en onze algemene voorwaarden. We waarderen het vertrouwen dat klanten in ons stellen en doen er alles aan om een positieve koopervaring te bieden.

Neem voor vragen, opmerkingen of assistentie gerust contact op met onze klantenservice. We staan altijd voor je klaar.

Verzending

Gratis verzending & montage

Wij bieden gratis verzending én montage aan voor alle bestellingen binnen Nederland en België, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Verzendtijd

Na ontvangst van een bestelling streven we ernaar om het meubel binnen de getoonde levertijd op de productpagina te verzenden. Houd er rekening mee dat veel bestellingen maatwerk zijn en geproduceerd worden op basis van specifieke wensen van de klant. Tijdens het bestelproces houden we je op de hoogte van de geschatte verzend- en leverdatum.

Verzendpartners

Wij werken samen met onze vaste logistieke partner Nieuwhoff. Zij nemen contact met je op zodra je bestelling klaarstaat voor levering om samen een geschikt bezorgmoment te plannen.

Bezorg- en montagevoorwaarden

  • Levering is mogelijk tot de 3e verdieping zonder lift. Woon je hoger en is er geen lift? Neem dan contact met ons op.
  • De bezorgers nemen foto’s van het meubel bij levering, tijdens het lossen (indien van toepassing), en na montage. Deze fotoregistratie is verplicht en dient als bewijs van de staat van het product bij levering.
  • De ruimte waar het meubel geplaatst moet worden dient vrij toegankelijk te zijn. Wij verplaatsen geen meubels en zijn niet verantwoordelijk als het meubel niet door deuropeningen, trappenhuizen of liften past.
  • Na montage nemen onze monteurs het verpakkingsmateriaal en overgebleven afval netjes mee.
  • Bij ondertekening van de leverbon verklaar je dat je de levering hebt gecontroleerd en het meubel zonder schade hebt ontvangen. Na ondertekening gaat de verantwoordelijkheid over op jou als klant. Schade die daarna wordt ontdekt, valt niet meer onder onze aansprakelijkheid.

Retourneren

Retourbeleid

Je hebt het recht om je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Hiervoor brengen wij vaste retourkosten in rekening van €199,- per retourzending binnen Nederland en België. Artikelen die op maat gemaakt of gepersonaliseerd zijn, zijn uitgesloten van retour.

Voorwaarden voor retourneren

  • Het product moet in originele staat en onbeschadigd zijn, inclusief originele verpakking.
  • Bij gebruik, schade of ontbrekende onderdelen behouden wij ons het recht voor om een deel van het aankoopbedrag in te houden of de retour te weigeren.
  • Maatwerk producten komen niet in aanmerking voor retournering.

Retourproces

Wil je iets retourneren? Neem dan contact met ons op via info@woonkamerspecialist.nl. Wij begeleiden je bij het retourproces en verstrekken indien nodig retourdocumentatie. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd na overleg met onze klantenservice.

Terugbetalingen

Na ontvangst en inspectie van het geretourneerde meubel, storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald. Wij mogen de terugbetaling uitstellen totdat wij de producten hebben ontvangen of je kunt aantonen dat deze zijn verzonden – afhankelijk van welk moment eerder is.

Bestelling annuleren of wijzigen

  • Je kunt je bestelling binnen 24 uur na plaatsing nog kosteloos aanpassen of annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice per e-mail of schriftelijk. Na 24 uur worden bestellingen in behandeling genomen en kunnen aanpassingen niet altijd meer worden doorgevoerd.
  • Bij wijzigingen na 24 uur kunnen wijzigingskosten van €50,- worden berekend. Bestellingen van maatwerkartikelen kunnen niet meer gewijzigd of geannuleerd worden na deze termijn.
  • Als een levering binnen 24 uur vóór het afgesproken bezorgmoment wordt geannuleerd, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht door onze transportpartner Nieuwhoff.

Let op: geen levering op de Waddeneilanden

Levering en montage zijn op dit moment niet mogelijk op de Waddeneilanden.

Meer informatie

Voor aanvullende bepalingen verwijzen wij je graag naar onze algemene voorwaarden. Heb je vragen of klachten over je levering, montage of retour? Neem gerust contact met ons op via info@woonkamerspecialist.nl. We helpen je graag verder.